vineri, 16 februarie 2018

Masina de spalat vase si democratia pentru luminou

Spalam vasele gandindu-ma ca astept cu nerabdare sa cumparam masina de spalat vase si robotul aspirator. Lumea micuta radea, alerga, chitaia. Uneori lucrurile se potrivesc ca piesele de lego.

Aparent pentru ca am auzit ca ceva se precipita si se aude precum sticla. Nu mai avem nimic de spart asa ca....ce pisici se intampla? Mai aveam doua vase de spalat dar am scos repede manusile si am fugit pana in sufragerie. De la notabila inaltime de 85 de cm a cazut un ghiveci pretios cu violeta de parma.
Uneori, evaluarea pericolului se face in fractiuni de secunda. Draga de Mali se inghesuia speriata in coltul format de canapea si perete. Maria si Madi se pregateau sa ma ajute sa strang pamantul imprastiat si frunzele rupte.

Eu cred ca ingerasii lor au colaborat foarte eficient pentru ca bebelusele nu au fost ranite si nici nu au existat cioburi.

Am salvat-o pe Mali si am dus-o in scaunul de masa.
Pe blondute le-am luat pe sus si le-am pus tot in scaune.
Au vociferat cat timp eu am reconfigurat sarmana floare si am sters dezastrul.
Imi doream mult sa stau pe un colt de canapea, sprijinita intr-o mana si curatand cu alta, prada celor dornici de lipaiala, pret de jumatate de ora.
Li s-au lungit urechile bebeluselor de cat de mult au asteptat dar s-au facut bune de facut funde.
Teoretic, daca am fi avut masina de spalat vase, evenimentul nu ar fi avut loc. Cine stie?
 Apoi, lucrurile s-au mai linistit.
In linistea asta, mai tot timpul aparenta, am descoperit cum se intelege democratia in grupul 3M.
Ori se plictisisera de jocurile mele, ori a fost ceva ce n-am inteles eu.
Stateam in cerc si ne jucam cu forme, culori, animalute,cand s-a ridicat Maria si a stins lumina.
Madi s-a dus, in stilul ei tacticos, si a aprins lumina. Eu si Mali ne uitam amuzate si intrigate.
Pana cand si pana unde?

Mali a simtit nevoia sa intervina . Cineva trebuia sa puna punctul pe h. Nu stiu daca a reusit sa atinga intereupatorul pentru ca Maria a muscat-o.
Madi s-a alaturat si ea astfel ca s-a creat un cerc de conflict si miorlaiala. No...ce sa fac?

Intervin si eu ca un judecator de pace. Lumina ramane aprinsa, lui Mali ii explic ca Maria nu a vrut sa o muste dar inca nu stie precis cum sa isi exprime dezacordul, lui Maria ii explic sa faca mai-mai lui Mali si sa ii spuna ca ii pare rau. Madi a plecat catre alta distractie.

Fiecare intelege ce vrea.

Niciun comentariu: