joi, 27 martie 2008

Bucegii se vad din Bucuresti sau exista o explicatie

Imi traiam linistita viata cand cineva m-a chemat langa fereastra sa vad muntii Bucegi. Am zis ca glumeste. Am ajuns la fereastra si incercam sa focalizez, incercam sa imi dau seama daca sunt nori sau munti reali. Desi am vazut cu ochii mei nu am putut crede ca este real.
Am primit o explicatie de genul ca a nins si a fost foarte frig drept urmare atmosfera este foooarte limpede, atat de limpede incat putem vedea muntii. Iar tot ce este pana la acei munti se afla undeva mai jos fata de locul unde ne aflam noi.



Daca stie cineva vreo explicatie plauzibila care sa imi explice ar fi genial. Eu imi rezerv dreptul de a nu imi crede ochii. Poate s-au inselat.

Poze primite de la Corneliu





Conform imaginilor si explicatiilor as zice ca s-a mai lamurit un mister, cel putin pentru mine.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Bucegii sau altceva.. intr-adevar, din Bucuresti, pe o vreme senina se vad Carpatii, nu stiai?

Anonim spunea...

Sa incerc si eu ...
Explicatia numarul 1 :
Ai auzit de fenomenul numit Fata Morgana din desert? Cam asta se intampla si aici ... :P
Explicatia numarul 2 (2 conditii):
a) Daca te uiti intr-o zi in care atmosfera bucuresteana e poluata, la linia orizontului o sa vezi o patura de smog. Cu cat aerul este mai curat, cu atat linia orizontului vizibila tie este mai indepartata, pentru ca sunt mai putine particule intre ochii tai si punctul nostru de referinta muntii Bucegi.
b) Cerul este acoperit de nori (anul trecut au fost fix aceleasi conditii), deci noi suntem intr-o zona mai putin luminata, iar pe bucegi este zapada, intr-o zona in care soarele bate cu putere. Motiv in plus ca sa ne fie mai vizibila respectiva locatie.
Explicatia numarul 3 :
Datorita unor legi ale opticii pe care nu le cunosc, este posibil ca sa se proiecteze imaginea respectiva intr-o atmosfera incarcata de umiditate ....

Ai de ales, si daca nu iti pare nici una interesanta, poti deveni mistica si sa te duci la biserica sa te rogi la sfinti.

Anonim spunea...

Trebuie sa iti mai raspun la o intrebare : Nu vezi altceva in afara de muntii Bucegi (cum ar fi dealurile) datorita curburii pamantului, care stii, e totusi o bila, si bineinteles ca nu vezi decat motzul muntilor, nu-ti mai explic , pentru ca daca nu ai invatat in facultate, nu mai inveti de acum incolo :P

Angel spunea...

Nu stiam de acest fenomen. Si cu ocazia asta am aflat ca din Bucegi se vede Dunarea in cazul in care atmosfera este nepoluata.
In biserica nu intru dintr-un principiu, sfintii stiu ca te mananca daca vrei sa ajungi la Dumnezeu...drept urmare aleg sa raman in realitatea noastra nemistica dar realtiva ( deci nesuferita )