sâmbătă, 14 iulie 2018

Ziua Traditiei la Techirghiol


Ziua a inceput cu 2 ore de impachetat asiduu si miorlait fara pereche. Daca cel putin doi ani la rand mergem la Techirghiol cu bebelusele in timp ce Ma’ si dl. Ion sunt in vacanta acolo, putem pretinde ca este o traditie. Obiceiul spune ca luam cu noi o singura nana, anul acesta mergem cu nasa Malvinutei.

O parte din drum a fost liniste, 3M au adormit, eu am visat ceva. Apoi, cu toate ca nu m-au platit in bomboane, ne-am distrat impreuna pentru a uita de plansete.

Dupa vreo doua ore si ceva, am ajuns in Techirghiol, la balarii. Cred ca erau deja tensionate pentru ca au coborat si au inceput sa planga pe motiv ca au vazut si figuri mai putin cunoscute.

Am aplicat tactici murdare de distragere a atentiei, adica le-am schimbat scutecele, timp in care dl. Puss a plecat in lume pentru a gasi un loc unde sa le incalzeasca mancarea. Anul trecut la ora asta le pregateam fructe in blender pe masa terasei pricajite de la balarii.
Anul acesta, terasa deja este atragatoare, nu mai degaja fum si miros de mancare rapida putin atragatoare dar nici nu aveau cuptor cu microunde.



Toate se schimba, progresul se observa mai greu comparand o zi cu alta, insa distanta in timp il pune in evidenta.

Anul trecut pe vremea asta, bebelusele mergeau de-a busilea, inca nu descoperisera limbajul bebelusesc si blondutelor le aparusera primii lor dintisori.

In zilele noastre…sunt multe de povestit.

Afurisenia care ne macina linistea prin miorlaieli, urlete, muscaturi, certuri pentru vrabiile de pe cer, mese putin linistite sunt dintii de toate felurile. Daca oamenii mari ar avea idee prin ce trec pentru a obtine toti dintii, eu cred ca ar fi foarte atentia la igiena dentara.

Am auzit ca unii oameni nu au suferit nici macar un milimetru. Ei si oamenii din jur au fost fericiti. Noi ne descurcam cu ce avem.

Tensiunile generate ne calesc pentru scenariul cel mai teribil posibil.

Sarmana Malvinuta este in urma cu procesul eruptiei dentare in comparatie cu blondutele. Se pare ca ea experimenteaza varianta cea mai dura, iesirea in acelasi timp a mai multor dintisori, iar asta o face sa para dificila.

Ca o confirmare, azi a plans cel mai mult dar in momentele de liniste, ne-am bucurat de zambetul ei.

Bebelusele nu pierd nici o ocazie sa se exprime in limba lor. Nu este como buenos dias sa ne intelegem dar ne straduim, facem schimb de cuvinte. Sunt momente in care ramanem neintelesi sau ne ignoram cu buna stiinta.

Eu am inteles ca ‘totio’, care se transforma in ‘coco’ in zilele noastre, este pe post de orice, ca * in Sql sau I am groot. 

Sfantul Cutu stie de ce lustra a fost primul cuvant exemplificat prin totio, a urmat oglinda tradus prin apătia, coada care este un fel de coaca.

O expresie la moda este ‘ama,ama’ si se refera la celebrul catel, uneori dulau.
In Techirghiol au avut ocazia sa repete pentru a o invata bine.


Nimeni nu a priceput de unde vine frica de bagat picioarele in apa sau de spalat parul. Inainte vreme era asa o rata party cand scanda dl. Tati : ‘Baie, baie, baie !’ ; se duduia, se facea trafic cu gel de dus, se radea, curiozitatea impingea un degetel al cuiva in intunericul din spatele altcuiva. Astfel de experimente in baie au fost suspuse oprobiului si cenzurate, distractia a ramas. Pana intr-o zi cand nimeni nu stie de unde a aparut frica pentru apa care daca atinge parul este cea mai mare jale din lume.


  




















 Nici faptul ca Mamama le-a bagat cu labutele in lac nu a fost foarte apreciat. A compensat faptul ca au primit jucarii de la Ioana.


Daca tot notam mai multe inceputuri intr-o zi, sa nu uitam prima oara cu bebelusele intr-un restaurant. 













Noi am papat, nimic nu a fost devalizat si nimeni nu a fost ranit. Ba chiar am apreciat ca Mali le-a aratat Mariei si lui Madi ca mersul biped este foarte bun si pe scari, in defavoare celui in patru labute.





De aici am ajuns in curtea aceleiasi gazde de anul trecut unde am intalnit persoane foarte amabile si un omidé straniu care a starnit controverse legate de specia sa. De unde vine, cine este, cum il cheama.






Cu miau cu vai, bebelusele si-au papat cina, ne-au luat de labute si ne-au dus acasa, unde, contrar aparentelor, au adormit aproape regulamentar.



Noapte buna :)


Niciun comentariu: